Het Forum voor Psychische Problemen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Extreme jaloezie.. Wat kan ik doen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Extreme jaloezie.. Wat kan ik doen? Empty Extreme jaloezie.. Wat kan ik doen?

Bericht van Proud2Be vr jan 06, 2017 11:04 pm

Hey everyone..

Ik zit op het moment met een probleem in mijn relatie.. Ik ben inmiddels twee jaar samen met mijn vriend, maar het gaat de laatste tijd niet zo goed. Ik zit namelijk met extreme jaloezie van mijn kant af. Ik kan er heel slecht mee om gaan als hij contact heeft met andere vrouwen, en ben enorm bang hem te verliezen aan hen.. Al heb ik geen reden om daar bang voor te zijn. Ik reageer oneerlijk tegen hem als hij contact heeft met andere vrouwen en dat besef ik me wel, maar ik kan er niets aan doen. Ik doe mijn best om jaloezie te negeren wanneer het opkomt maar kan er vaak niet tegen vechten.

Ik merk dat mijn vriend het misschien wel zat word dat ik zo ben. Ik controleer hem vaak en haat mezelf dat ik dat doe.. Waarom ik dat nodig heb. Vind het wel eng om mijn verhaal hier zo neer te zetten maar ik doe het wel, hoop dat ik niet veroordeeld word.. Smile


Proud2Be

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 06-01-17

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreme jaloezie.. Wat kan ik doen? Empty Re: Extreme jaloezie.. Wat kan ik doen?

Bericht van 21Heathens vr jan 06, 2017 11:24 pm

Hoi hoi!

Ten eerste, super van je dat je dit online hebt gezet! Ik heb daar met mijn verhaal al super veel moeite mee gehad en daar zaten heel weinig details in. Echt super stoer van je.

Wat ontzettend vervelend dat je je zo jaloers voelt, maar wel zelf aan kunt geven dat je fout zit. Sad
Nu wil ik je geen diagnose aanpraten of wat dan ook, maar dit klinkt voor mij een beetje waar ik door heen ging met mijn OCD.
De constante behoefde om het te checken. Misschien is het slim om er met iemand over te praten? Dit klinkt voor mij namelijk heel bekenbaar!
nogmaals, ik herken alleen een symptoom ik geef geen diagnose en ben hier niet voor getraind, alleen een tip dat dat er misschien achter ligt?

21Heathens

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 06-01-17
Leeftijd : 26
Woonplaats : Dudley, UK

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreme jaloezie.. Wat kan ik doen? Empty Re: Extreme jaloezie.. Wat kan ik doen?

Bericht van Grace vr jan 06, 2017 11:31 pm

Hoi Proud2Be,

Welkom op het forum, ik hoop dat je je thuis voelt of gaat voelen, en vind het top dat je je verhaal durft te vertellen.

Ik kan me voorstellen dat het voor je vriend vervelend is dat je zo jaloers bent, maar het zal nog vervelender zijn voor jou en heb respect voor je dat je het zelf weet en er graag wat aan zou willen veranderen. Smile

Heb je het ook al besproken met je vriend?, hoe gaat hij er verder mee om?
Grace
Grace
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 06-01-17
Leeftijd : 27

https://psychischeproblemen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreme jaloezie.. Wat kan ik doen? Empty Re: Extreme jaloezie.. Wat kan ik doen?

Bericht van Proud2Be vr jan 06, 2017 11:47 pm

@21Heathens

Dankjewel voor je reactie.. Wel fijn om te weten dat je het gevoel herkent, ik heb geen diagnose maar ik ben ook nog niet naar de dokter geweest ofzo voor dit probleem. Denk je dat dat een goede stap zou zijn? Vind het wel eng om daar heen te gaan.

@Grace, dankjewel! Ja ik heb het wel besproken, en hij probeert er rekening mee te houden maar hij gaf wel aan dat er verandering moet komen omdat hij het lastig vind om zo door te gaan.. Sad

Proud2Be

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 06-01-17

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreme jaloezie.. Wat kan ik doen? Empty Re: Extreme jaloezie.. Wat kan ik doen?

Bericht van 21Heathens za jan 07, 2017 12:00 am

Ik denk dat het altijd een goede stap is om over dat soort dingen te praten, of je dat gelijk al met een dokter moet is helemaal aan jou! Ik vond dat super eng en ik heb alles gedaan om het niet te doen, maar of dat aan te raden is...
Het ligt er aan hoe erg je er mee zit. Met lotgenoten praten en het toegeven dat je er mee zit is een hele mooie eerste stap!

21Heathens

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 06-01-17
Leeftijd : 26
Woonplaats : Dudley, UK

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreme jaloezie.. Wat kan ik doen? Empty Re: Extreme jaloezie.. Wat kan ik doen?

Bericht van Grace do jan 19, 2017 10:35 pm

Hoe gaat het nu Proud2Be? Smile
Grace
Grace
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 06-01-17
Leeftijd : 27

https://psychischeproblemen.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Extreme jaloezie.. Wat kan ik doen? Empty Re: Extreme jaloezie.. Wat kan ik doen?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum