Het Forum voor Psychische Problemen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Al een tijdje depressief

2 plaatsers

Ga naar beneden

Al een tijdje depressief Empty Al een tijdje depressief

Bericht van Silly vr jan 06, 2017 3:37 am

Hoi iedereen,

Ik heb al een redelijke tijd depressieve gevoelens en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Het ene moment voel ik me oké, heb ik zin om dingen te doen met redelijke motivatie.. En het andere moment bevind ik me echt in een heel diep dal, en weet ik niet hoe ik eruit moet komen. Heb ik totaal geen motivatie meer om maar iets te doen.. Lig ik het liefst de hele tijd op bed, maar als ik dat doe voel ik me nog ellendiger.

Het maakt me heel erg in de war en ik heb al een afspraak gehad met een psychologe via mijn huisarts. Zij nam mij zelfs niet serieus, en ik heb een negatief gesprek met haar gehad daardoor. Ik heb gezegd dat ik niet meer terug zou komen en heb nu een verwijzing klaarliggen bij het GGZ. Maar ik durf niet zo goed een afspraak te maken omdat ik bang ben dat die psychologen mij ook niet serieus zullen nemen..

Pff, ingewikkeld misschien maar wel fijn om mijn verhaal even kwijt te kunnen. Smile


Silly

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 06-01-17
Leeftijd : 25

Terug naar boven Ga naar beneden

Al een tijdje depressief Empty Re: Al een tijdje depressief

Bericht van 21Heathens vr jan 06, 2017 3:42 am

Echt super vervelend dat er zoveel mensen zijn met negatieve ervaring met dokters/therapeuten. Het zijn juist die mensen die we moeten vertrouwen!
Ik hoop dat je je wel opgelucht voelt dat je je verhaal even kwijt kon!

21Heathens

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 06-01-17
Leeftijd : 26
Woonplaats : Dudley, UK

Terug naar boven Ga naar beneden

Al een tijdje depressief Empty Re: Al een tijdje depressief

Bericht van Silly vr jan 06, 2017 3:49 am

Dankjewel Heathens! Leuke username trouwens ^^

Ja ik heb ook wel vaker om me heen gehoord van mensen die er een slechte ervaring mee hadden. Maar ik dacht dus juist van het zal wel meevallen, maar ik werd bijna helemaal belachelijk gemaakt. Dus dan ontwikkel je wel wat angst voor dat soort dingen.. :/

Silly

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 06-01-17
Leeftijd : 25

Terug naar boven Ga naar beneden

Al een tijdje depressief Empty Re: Al een tijdje depressief

Bericht van 21Heathens vr jan 06, 2017 3:57 am

Dank je! Zoals jij al bij mij reageerde, we zitten een beetje in dezelfde situatie. Ik had in NL een iets beter reactie, namelijk dat ik eerst therapy kon volgen en dan zouden we andere optie gaan bekijken. Ik hoopte hier ongeveer dezelfde reactie te krijgen maar helaas...
Ik ben op het moment mijn 'moed' aan het verzamelen om toch even naar een andere dokter te gaan. Heb jij al een idee hoe je nu verder gaat? In nl zat ik bij PCC Amersfoort, daar hangt een best wel goede sfeer en ondanks dat het voor mij niet veel gedaan heeft raad ik de mensen wel aan. Ze namen mij iig super serieus. Maar het is toch belachelijk dat we niet serieus genomen worden? WE NEED MORE AWARENESS FOR MENTAL HEALTH Exclamation Exclamation

21Heathens

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 06-01-17
Leeftijd : 26
Woonplaats : Dudley, UK

Terug naar boven Ga naar beneden

Al een tijdje depressief Empty Re: Al een tijdje depressief

Bericht van Silly vr jan 06, 2017 4:02 am

Precies! Het is juist voor ons zo belangrijk dat we serieus genomen worden en niet ergens gauw in een hoekje gedrukt worden, of genegeerd.. Ik snap dat niet. PCC Amersfoort ken ik niet maar ik woon zelf in Friesland, dus helemaal naar Amersfoort is niet het verstandigste haha. Ik moet nog een afspraak maken bij GGZ Friesland. Maar ben gewoon bang dat ze boos op me worden, omdat ik zo lang heb gewacht voor het maken van een afspraak.. Haha.. Of dat ik weer niet serieus word genomen.


Een second opinion bij een andere dokter klinkt niet verkeerd. Toch maar hopen dat je iemand treft die het beste met je voor heeft.. Smile Dan ga ik denk ik ook maar gewoon de stap nemen om het GGZ te bellen haha.

Silly

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 06-01-17
Leeftijd : 25

Terug naar boven Ga naar beneden

Al een tijdje depressief Empty Re: Al een tijdje depressief

Bericht van 21Heathens vr jan 06, 2017 4:06 am

Oei dat is idd best wel ver... Ze hebben ook nog andere locaties maar volgens mij is het allemaal in het midden van het land. Het werd voor mij ook niet vergoed(kwam ik later pas achter o.o) dus misschien is GGZ wel een goed idee.

Persoonlijk denk ik niet dat ze boos worden, ik had al echte 'problemen' voor 6 maanden voordat ik het meldde bij een dokter, ze zeiden wel dat het beter was geweest als ik eerder was gekomen maar ze zijn nooit boos geworden. Ik hoop dat dat je motiveerd om toch te bellen! Heel veel succes en ik ben benieuwd wat je ervaring gaat zijn.

21Heathens

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 06-01-17
Leeftijd : 26
Woonplaats : Dudley, UK

Terug naar boven Ga naar beneden

Al een tijdje depressief Empty Re: Al een tijdje depressief

Bericht van Silly vr jan 06, 2017 4:09 am

Dankje wel, je geeft me hoop.. Dat is fijn. Smile Ik hoop dat je straks toch nog slaap kunt vatten.

Silly

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 06-01-17
Leeftijd : 25

Terug naar boven Ga naar beneden

Al een tijdje depressief Empty Re: Al een tijdje depressief

Bericht van 21Heathens vr jan 06, 2017 4:11 am

Dankje! Ik ga het zo ff proberen. Slaap lekker voor straks

21Heathens

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 06-01-17
Leeftijd : 26
Woonplaats : Dudley, UK

Terug naar boven Ga naar beneden

Al een tijdje depressief Empty Re: Al een tijdje depressief

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum